۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۲۹۳۱۲
حجت الاسلام مصباحی مقدم در گفت وگو با رسا:

شورای نگهبان مانع ورود سودجویان به مجلس شود| مجلس قوی دولت را کارآمد می کند

شورای نگهبان مانع ورود سودجویان به مجلس شود| مجلس قوی دولت را کارآمد می کند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر کسی نباید به خود اجازه دهد که در جایگاه نمایندگی قرار گیرد، گفت: شورای نگهبان اجازه ورود سودجویان به مجلس را ندهد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نام نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی، آرمان ها و اهداف امام خمینی(ره) در رابطه با مجلس را مورد توجه قرار داد و گفت: بنا بر تعبیر حضرت امام(ره) مجلس در رأس امور است، بنابراین کار مجلس ریل گذاری برای عملیات قوه مجریه است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی علاوه بر ریل گذاری برای قوه مجریه باید اقدامات نظارتی لازم را نیز بر عملکرد دولت اعمال کند، اظهار داشت: مجلس، جایی است که کمیسیون های تخصصی دارد، بنابراین کسانی که در کمیسیون های تخصصی آن به عضویت در می آیند باید تخصص متناسب با کمیسیون مربوطه را داشته باشند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید متعهد و متخصص باشند، خاطرنشان کرد: اگر کسانی که فاقد تخصص های لازم برای عضویت در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی هستند به عضویت کمیسیون های تخصصی در آیند بدون شک کارآمدی لازم برای انجام وظایف خود را نخواهند داشت.

نماینده فاقد تخصص تابع رأی دیگران خواهد بود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، مجلس شورای اسلامی را محل ارائه نظارات کارشناسانه و دقیق دانست و بیان کرد: اگر کسی حرفی برای گفتن نداشت و از مبنا و تخصص لازم برای ارائه نظرات خود بهره مند نبود یک کرسی را به ناحق اشغال کرده است؛ نمایندگانی که از تخصص لازم برای حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس برخوردار نیستند آرای خود را تحت تأثیر نظر دیگران اظهار می کنند.

وی با بیان اینکه باید بهترین ها در مجلس حضور پیدا کنند، تأکید کرد: قدرت ارائه نظر، شجاعت، صراحت، پرهیز از محافظه کاری و جناحی عمل کردن و ترجیح ندادن منافع قومی و حزبی بر مصالح و منافع عمومی و ملی از ویژگی های نماینده تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید نظارت دقیق بر عملکرد دولت و وزارت خانه ها داشته باشند، گفت: به عنوان مثال ممکن است کار مجلس به استیضاح یک وزیر یا حتی رییس جمهور بکشد، بنابراین نمایندگان مجلس از شأن و صلاحیت لازم برای تصمیم گیری در موقعیت های ویژه برخوردار باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر توان مدیریتی ندارید، مسؤولیت نپذیرید» و بیان اینکه هر کسی نباید به خود اجازه دهد که در جایگاه نمایندگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نباید اجازه دهد کسانی که خرج های بسیار سنگین و هنگفت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هزینه می کنند و از طریق خریدن رأی می خواهند به پست و مقام برسند به مجلس ورود پیدا کنند.

مجلس کارآمد سبب تقویت عملکرد دولت می شود

وی با اشاره به اینکه مجلس کارآمد سبب تقویت عملکرد دولت می شود، تصریح کرد: اگر نظارت در تأیید صلاحیت کاندیداها دقیق باشد مجلس آینده کارآمد خواهد بود، در غیر این صورت شاهد مجلسی ضعیف و ناکارآمد خواهیم بود و مردم بار دیگر دچار مشکل خواهند شد، زیرا نتیجه عملکرد مجلس ضعیف، دولت ضعیف و ناکارآمد خواهد بود.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در پایان با بیان اینکه اگر مجلس کارآمد باشد به تبع دولت نیز عملکرد قوی تری خواهد داشت، گفت: دولتی قوی است که انتظارات مردم و مطالبات رهبر معظم انقلاب را تحقق می بخشد، در راستای منافع نظام گام برمی دارد، قدرت مقاومت ایران را در مقابل زورگویان و مستکبران بالا می برد و اقتدار ملت ایران را به عنوان الگو به مردمان مظلوم عالم معرفی می کند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات